Dzisiaj skupimy się na istotnych aspektach technicznych fotobudki. Zapewne dla większości z Nas fotobudki wyglądają bardzo podobnie i niczym się nie różnią. Niestety tak nie jest.
Na co więc zwrócić uwagę? Przede wszystkim nie kierujcie się ceną. Jest kilka fotobudek na rynku, które oferują 2h w bardzo atrakcyjnej cenie tj. 300-400zł…i oczywiście taka fotobudka spełni podstawową funkcje…zrobi zdjęcie i je wydrukuje, niestety jakość samego wydruku pozostawia wiele do życzenia. Jeżeli ma to być pamiątka na lata…nie kierujmy się najniższą ceną. Wyjątkiem są akcje promocyjne, jednak warto wtedy poprosić o przykładowy wydruk. Dodatkowo spytajcie wykonującego usługę jakiej jakości jest wydruk (standard to 300DPI – zapewnia bardzo wysokiej jakości wydruki). Kolejnym istotnym punktem jest aparat oraz w przypadku fotolustra – jego wielkość, im lepszy aparat tym lepszej jakości zdjęcia, im większe lustro tym większy efekt WOW 🙂 Dobrze jest również dopytać czy fotobudka (fotolustro) obsługuje tak zwany „green screen”, użycie zielonej ściany pozwala na dobranie dowolnego tła na wydruku, a to oznacza dobranie go pod odpowiednią imprezę i nastrój. Osobiście nie jesteśmy zwolennikami „green screenu” ponieważ fotolustro wygląda elegancko i cała otoczka również powinna wyglądać elegancko. Dlatego lepiej sprawdzi się tutaj tło stałe np. srebrne lub złote.
Istotne są również dodatki, czyli: gadżety, ścianka, dywan, słupki itp. Zwróćcie uwagę również na to w jakiej formie zostaną przekazane zrobione zdjęcia (chmura, pendrive) oraz po jakim czasie zostaną one skasowane z komputera.
Poza technicznymi punktami, należy dobrze przeanalizować umowę – punkt po punkcie i oczywiście przed jej podpisaniem spotkać się osobiście ze zleceniobiorcą.